intotdeauna un motiv de sarbatoare. In cazul proaspat lansatului Huracan LP610-4, situatia sta insa putin diferit: supercarul italian are aproape imposibila misiune de a face uitat cel mai de succes automobil din istoria companiei din Sant'Agata Bolognese.
Dupa aproximativ un deceniu de existenta si mai bine de 14 mii de exemplare comercializate, modelul Lamborghini Gallardo a ajuns in cele din urma la sfarsitul carierei sale. Un nou automobil sport pozitionat in gama sub nava amiral a companiei din Sant'Agata Bolognese va debuta in premiera mondiala, in aceasta primavara, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, insa detaliile estetice si tehnice cu privire la acesta nu mai reprezinta deja nici un mister pentru nimeni.
Dupa aproximativ un deceniu de existenta si mai bine de 14 mii de exemplare comercializate, modelul Lamborghini Gallardo a ajuns in cele din urma la sfarsitul carierei sale. Un nou automobil sport pozitionat in gama sub nava amiral a companiei din Sant'Agata Bolognese va debuta in premiera mondiala, in aceasta primavara, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, insa detaliile estetice si tehnice cu privire la acesta nu mai reprezinta deja nici un mister pentru nimeni.
Daca vine insa vorba de o comparatie directa, noul Lamborghini Huracan LP610-4 iese in evidenta - intr-o comparatie cu vechiul Gallardo, in special prin surplusul de fante de aer, prin blocurile optice posterioare cu aspect minimalist, dar si prin numeroasele linii angulare ce intretaie caroseria ori designul dramatic stilizat aplicat capotei motorului.
Ca si asemanari intre cele doua automobile de inalta performanta ale companiei din Sant'Agata Bolognese, prezenta LED-urilor la nivelul farurilor, respectiv stopurilor si difuzorul posterior de dimensiuni generoase sunt cele mai evidente. Doar la nivel de "forma", nu neaparat si "fond".
Ca si asemanari intre cele doua automobile de inalta performanta ale companiei din Sant'Agata Bolognese, prezenta LED-urilor la nivelul farurilor, respectiv stopurilor si difuzorul posterior de dimensiuni generoase sunt cele mai evidente. Doar la nivel de "forma", nu neaparat si "fond".
Nu exista nici un fel de dubiu. Daca atunci cand vine vorba de designul exterior se poate vorbi mai mult de o evolutie decat de o revolutie, lucrurile stau exact invers la nivel de design interior.
Spre deosebire de vechiul Gallardo, a carei plansa de bord imprumuta mult prea multe elemente vizuale si detalii tehnologice de la Audi A3 si A4, noul Lamborghini Huracan LP610-4 se poate lauda cu propria sa "personalitate" interioara.
Astfel, odata ajunsi in cockpit, pasagerii isi vor indrepta imediat privirea catre ecranul TFT de 12.3 inci "ascuns" in spatele volanului, insarcinat cu afisarea tuturor informatiilor vitale, printre care si turometrul, vitezometrul sau sistemul de navigatie.
Prezent la datorie este si de-aceasta data un propulsor V10 cu o capacitate cilindrica de 5.2 litri, proiectat insa pentru a pune la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 610 cai putere si 560 Newton-Metri.
Odata ce-am trecut mai departe avem sa dap si marea noutate, si anume aparitia unei cutii cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj - o premiera absoluta pentru modelele companiei din Sant'Agata Bolognese. Despre o posibilita revenire in peisaj a transmisiei manuale nu se cunoaste nimic la acest moment; totusi, nu ar trebui sa reprezinta o mare surpriza daca italienii vor renunta la aceasta optiune.
Revenind insa la detaliile cu adevarat interesante, noul Lamborghini Huracan LP610-4 se mai poate lauda si cu un sistem de tractiune integrala, dar si cu o constructie ultra-usoara, din aluminiu si fibra de carbon. Rezultatul? O greutate de numai 1.422 de kilograme, acesta fiind un alt aspect important care trebuie precizat in cazul in care cineva se intreaba cum de este posibila realizarea acceleratiei de la 0 la 100 km/h in doar 3.2 secunde.
Si daca tot am adus in prim plan performantele, atunci tinem sa precizam ca lista cu specificatii mai include si o acceleratie de la 0 la 200 km/h in 9.9 secunde, plus o viteza maxima de peste 325 kilometri pe ora, respectiv un consum mediu de carburant de aproximativ 12.5 litri la 100 de kilometri.
Chiar daca calitatea materialelor a crescut considerabil, iar ceasurile de bord digitale si complet configurabile vor reusi sa starneasca curiozitatea a numerosi potentiali clienti, si aici exista cateva elemente vizuale care vor naste controverse infinite - forma si pozitia gurilor de ventilatie fiind, probabil, cel mai bun exemplu in acest sens.
In ceea ce priveste performantele, un motor de 610 cai putere si o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 3.2 secunde pentru o transmisie cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj nu reprezinta mari realizari in zilele noastre.
Drept urmare, noul Lamborghini Huracan LP610-4 este nevoit sa impresioneze prin comportamentul si prin experienta oferita la condus, altfel s-ar putea sa aiba probleme mari in fata concurentilor sai. Iar asta in ciuda faptului ca va fi cel mai recent dintre toate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.