Stilingul exterior al unei masini a depasit de mult limitele cunoscute de noi. Au aparut stiluri care vor sa se departeze cat mai mult de perfectiune, curatenie, culoare perfecta si forme uniforme. Primii care au adus rugina la rang de arta au fost americanii cu ale lor Rat Rod. Insa si la noi se pare ca a prins teren acest stil care reuseste sa faca o masina interesanta prin prisma... defectelor. Iata un exemplu care vine de peste ocean: un BMW M3 odel E36 ce pare salvat de la Remat. Este posibil ca un 'cazan' de masina, la prima vedere, sa fie arta in toata regula, daca privesti in detaliu?
Daca privesti pe fuga aceasta masina ai spune ca este un gunoi adus dintr-un parc de fier vechi. Daca iesi cu ea pe strada, femeile vor alerga si vor rade de tine. Este o masina care are insa alta poveste si se adreseaza numai cunoscatorilor care apreciaza munca si un stil inedit de tuning exterior. Un stil de a modifica masina prin prezentarea unor defecte vizibile si care deranjeaza majoritatea. Iata povestea unui BMW E36 care este perfect prin... imperfectiuni
. Un autoturism dupa care multi ar ravni: un M3 Coupe care candva a fost galben. Care, daca lumea il vede acum prin intermediul acestor imagini, pare ultima tigaie de masina in care nu s-ar urca nimeni si care nu face doi bani. Insa este greu de spus prin cateva cuvinte si cateva imagini de ce acest exemplar este o capodopera in domeniul stlingului exterior si de ce posesorul sau si cel care a facut-o merita tot respectul din lume.
Forma prezenta a acestui M3 a luat nastere ca urmare a repulsiei pe care Oliie o are fata de orice tentativa de kit de tip wide-body pentru E36. El crede ca liniile masinii se strica in momentul in care vrei sa o faci mai lata, chiar si cu niste kituri originale. In plus, el prefera sa aiba o masina de zi cu zi imperfecta, cu care sa nu-si faca griji referitor la micile probleme. El vrea, de fapt, sa demonstreze ca forma nu trebuie sa urmeze functionalitatea. Asadar, exteriorul nu trebuie sa fie la fel de impecabil ca si ce se gaseste sub capota.
Primul pas in modificarea acestui M3 a fost latirea cu fibra de sticla a aripilor. O latire care sa nu dauneze formelor originale de M3, asa cum o faceau kiturile aftermarket. Cu ajutorul fibrei si a chitului special, a dat o forma umflata aripilor, astfel incat sa acopere jantele mari si late. Insa nu le-a mai vopsit, ci le-a lasat asa, brute, cu urme de polish si rectificari
Noua ne place aceasta directie pe care o ia tuningul. Este un styling ce poate fi facut de oricine in garajul propriu, fara stralucire, fara piese scumpe si fara elemente pe comanda de la cine stie ce producatorui exclusivisti. Epoca perfectiunii absolute, cu jante BBS RS cromate si kituri aerodinamice voluptoase incepe sa apuna. Pentru ca, daca stii cum sa o faci, poti obtine un efect mult mai bun din tot ce inseamna imperfectiune. Poti, fara indoiala, sa obtii perfectiunea prin rugina, sarme, murdarie, zgarieturi si vopsea neterminata. Voi ce parere aveti?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.